sobota 12. ledna 2008

Relativní relativnost teorie relativity

A vida ho! Zase jsem se nějak zapomněl v tom světě širokém a nenapíšu ani písmenko a nenapíšu. Není to tím, že bych si chtěl nechávat všechno pro sebe, jen toho tento týden bylo nějak moc. Premiéra, chystání rautu, připrava podkladů pro nový Bulletin HaDivadla, na naší účtárně jsem byl víc jak doma, doma jsem zase za černou ovci rodiny a mohl za to můj notebook a několik příborů [?!?] a kromě toho všeho se mi občas dějí i divné, roztodivné a pozoruhodné věci. Nevěříte? Nemusíte ... já vás nenutím ... :)

Výplatní pásky se tenhle měsíc na mě domluvily a já už teď zase koukám, kde si nějakou tu kačku přivydělat. V divadle mi zapomněli započítat do výplaty dovolenou, takže až v únoru se můžu těšit na ranec peněz. A z Delvity mi poslali pár drobných, tak akorát na dva nákupy v Kauflandu a zaplacení SIPA.
Uteklo to jako voda a já jsem si uvědomil, že na školu vážně nemám čas ... A už jsem to vzdal ... dokud se neobjevilo pár dobrých duší, které mne přesvědčily, že to má smysl ještě zkusit. Tudíž, milá Delvito, tenhle týden se opět neshledáme! Hodlám všechen nedivadelní čas trávit v knihovně, kde budu tvořit, číst, psát a počítat ... [pokud bude co...], abych vykázal nějakou aktivitu a snahu.
V pondělí se mi stala hrozně hezká věc. Nevím, jestli se tím můžu pochlubit, ale ... Ozval se jeden zájemce o film, který mám ve své filmotéce. Já u něj objevil taktéž film, který pro mne měl význam a tak, slovo dalo slovo a domluvili jsme se na předání. Potkali se a kromě filmu Balada pro banditu jsem dostal darem [ze zcela nepochopitelných důvodů] DVD Krátké filmy od Pixaru. Ono DVD jsem si přál, dokonce jsem ho měl zde na blogu uvedené coby součást wishlistu a ejhle ... Překvapilo mě to, ale zároveň potěšilo. Tudíž dárci ještě jednou velké DÍKY! :)
Jak jsem již zmiňoval, v týdnu jsme měli premiéru, Indián v ohrožení. Z počátku nikdo nevěděl, oč půjde. Známo bylo jenom to, že to bude o Teorii relativity. Ale jak propojit tak vysokou fyziku s něčím tak odlišným jako je divadlo? Režisér Jirka Havelka do poslední chvíle premiéry vypadal, že neví, jestli bude schopen dokázat divákovi kompatibilitu těchto subjektů. Při rozhovoru s ním jsem nezjistil, co to bude, ani na tiskovce to nevypadalo, že novináři zcela jasně chápou, oč má jít. A pak přišel den P, tedy den premiéry, hodina H a ukázalo se, že ačkoliv se jedná o velmi těžké téma, divák si z toho vezme svoje a nakonec je spokojený. A tak představení sklidilo velký úspěch. Největší chválu sklidil sám invenční režisér. A co na to kritici? Uvidíme, ale podstatnější je přeci jenom slovo diváka a to kupodivu nešetřilo chválou. Takže, pokud byste rádi dohnali své mezery ve fyzice a téma Teorie relativity se probírala zrovna, když vy jste chyběli, doporučuji se zastavit na představení. Bude chytřejší a zábavnější formou byste informace o tomhle tématu beztak nesehnali.

2 komentáře:

Jobove - Reus řekl(a)...

very good blog, congratulations
regard from Catalonia Spain
thank you

Anonymní řekl(a)...

thank you ... :)