sobota 22. března 2008

Bič - na něm "C"

Derniéra prvního představení, kterým jsem měl možnost poznat tvorbu J. A. Pitínského. Mluvím o Hvězdách nad Baltimore, které hrálo několik let, i když s mnohdy delšími prodlevami, Divadlo Husa na provázku. Byl tam Bolek [chápej Bolek Polívka] a Peca [Jiří Pecha]. A byl jsem okouzlen tématikou dohadů ohledně kolaborantství krále komiků Vlasty Buriana. Z retrospektivy náhledu na tuto inscenaci mi došlo, že ačkoliv hlavní roli hrál právě Bolek, šlo o ty menší role kolem, které mnohonásobně utvářely a usměrňovaly děj - a moje oblíbená Ivanka Hloužková opět nezklamala jako Nina Burianová. V pátek 21.3. v 19:00 se tedy naposledy odehrála na divadelních prknech repríza tohoto představení a já byl přítomen. A spokojen. Skvělý byl i "Mistr" Jirka Vyorálek coby vyšetřoval soudruh doktor Houska. A při alternaci Cyrila Drozdy s Lubošem Veselým jsem vychytal prvního zmiňovaného, byl přesvědčivý, i když z paměti vytahuji zážitky, že Luboš byl přesvědčivější. Nejspíš za to může mé upřímné divácké okouzlení triem mužských hereckých osobností, kam řadím právě Luboše Veselého, Jiřího Vyorálka a Petra Jeništu.
Kdo jste si tedy nechali ujít toto představení, přišli jste nejspíš o hodně. Ale život jde dál. I v divadle. A hry přicházejí a odcházejí ...
Společnost mi dělal můj bratr ... sice neocenil tolik skutečné umělecké výkony, ale díky Bolkovi získal jakousi představu o tom, jak taky může vypadat divadlo. Aspoň něco.

Žádné komentáře: