pátek 27. dubna 2007

Jak jsem zkusil být IT

Všichni jsme měli od mala nějaké sny, plány, vize, čím bychom v dospělosti chtěli být. Já věděl, že IT a vše kolem počítačů mi bude utajeno, protože to "tajemné modré éčko" může stát hromadu peněz, které nemáme [takhle mne strašila od prvopočátku moje maminka - dodnes jí za to "děkuji":)]. Přesto jsem se nakonec díky mnoha náhodám a osudovým okolnostem k PC a internetu dostal [a namísto hrůzostrašného "éčka" jsem zvolil možnost "ohnivé lišky":)]. Díky dlouhé "chatovací praxi" jsem se pak mohl [aspoň myslím] zařadit o nějaký ten stupínek výš v uživatelské znalosti. A proto jsem byl vyslán dnes ráno na "IT misi". Má teta, co vlastně není moje teta, potřebovala pomoci s internetem, který jí už pár dní nešel. Odhodlal jsem se a zkusil své znalosti, moudrosti a metodu pokus-omyl aplikovat na jejím počítači. Na svém si to netroufnu, přeci jenom bych si tím vyřadil z provozu můj jediný přístup k internetu [když nepočítám práci]. Zpětně se domnívám, že došlo toho rána k jakémusi myšlenkovému "zadrhnutí", které způsobilo, že jsem nebyl příliš pozorný. Zasedl jsem tedy k počítači, otevřel síťová připojení, vyžádal si od tety její info o IP a začal jsem to zkoušet. Nastavit IP ručně, pak automaticky, různě jsem kombinoval, měnil, přepisoval a hledal i jinde [zda-li není chyba ve firewallu]. Po dvaceti minutách marného zápolení, kdy se systém tvářil, že naskočil, tak během chvilky opět "odskočil". Ten zámek u ikonky připojení "na drátku 'Přijato'" mi nedával spát, i když jsem byl samozřejmě [aspoň myslím] vzhůru. A tak tetu napadlo, že by mohla zavolat svému známému, který je v tomhle odborník, já bych mu vysvětlil, co a jak a on by třeba poradil. Udělali jsme to tak. Po telefonu jsem mu vysvětloval, co všechno jsem udělal, co všechno to ukazuje a svěřil jsem se, že jsem bezradný. A on, že je to zvláštní ... a pak dořekl tuhle větu a přišlo to.
Pokud vás nenapadá, co se stalo ... budu pokračovat [pokud napadá, tak to třeba dál nečtěte :)].
Ve větě, která byla v jeho tónu vyslovena naprosto nevinně, samozřejmě a s tolerancí, se objevila ta krutá pravda, kterou jsem si neuvědomil. Řekl: "To je zvláštní, fungovat by to mělo, když je zapnutý modem ..." Ano! Modem, který byl pod stolem, nebyl vidět. Sjel jsem pohledem velmi rychle pod stůl, zaregistroval na modemu jeho jediné svítící oranžové světélko, které dávalo najevo, že je vypnutý, a já ... v rychlosti poděkoval, omluvil se za ukradený čas a v duchu si nadával, že jsem ignorant ignorantská. Modem jsem zapnul, naskočily obě ikonky připojení, zámek zmizel a v "éčku" se otevřela internetová stránka. HURÁ!
Ale ten trapas! Teta se mi pak svěřila, že to vlastně všechno vypínala, když vyměňovala toner v tiskárně ... a jak jasně si vybavuje, jak vypnula i tu černou krabičku. To jsem už přešel s tím, že jsem magor, když hledám něco "závažného" a všechno základní, primární, nezkontroluji. V podstatě bych mohl jít z fleku dělat personálního manažera do IT Crowd :) Odešel jsem pak do práce, kde ještě stále má pověst odborníka na PC neutrpěla zneuctění.

Naprosto úžasná trojka úchylů :)

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

holt jsi debil ;-)

Anonymní řekl(a)...

to ještě nic není :)
to já možná budu spravovat počítače na našem oddělení na fakultě a dokážeš si představit, že za tebou přijde slečna s tím, že jí zmizela ikonka na ploše? :D
Lord Sutech

Anonymní řekl(a)...

Takový fanoušek IT Crowdu a zapomene na tolikrát opakované a obligátní "Zkoušeli jste to vypnout a zapnout?" :o)

depony řekl(a)...

Ale já zkusil vypnout a zapnout počítač :) jen mne nenapadlo vypnout nebo případně zapnout modem :)
Se stane i větším fandům IT :)

Anonymní řekl(a)...

ou uan uan eit najn najn najn...